Wednesday, April 6, 2011

Mungkin silap aku terlebih sayang dia.

S: never ok.

Z: kenape jd cani, setahu aku korang pasangan paling sweet dikalangan kawan-kawan.
 Sempoi, but still full of love into each other.
S: Aku pun xtau nak ckp camane.  Aku mengaharap kami masih seperti dulu.

Z: Apa puncanya?
S: Dari kami sendiri. berjenaka tak bertempat, ego,
 terlalu serius nak kahwin sedangkan punya masalah kewangan,
masalah untuk meluangkan masa.

Z: Terlalu serius nak kahwin boleh dijadikan punca kamu bergaduh ke?
S: Yup..bila kau masing2 terlalu serius hingga terlepas kata pada org tua "kami nak kahwin pd bulanXX". tentu2 lah ibu bapa mana tak seronok kan. sedangkan kewangan kami sangat tak stabil.
dan ini dijadikan punca setiap kali duit takde, takde mase nak spend time,
kekukuhan kewangan buat kami selisih faham,menyebabkan kami bertikam lidah + ego masing2,
dan semakin parah lah perhubungan kami. [menangis]

Z: Sudahlah...mende boleh settle...
S: tak sampai kat situ je. Bile dia rase aku da semakin tak boleh dikawal.
Dia lebih rela manjalinkan hubungan dengan gadis lain konon lebih matang dari aku yang punya fikiran lebih matang dan emosi yang stabil bisa menenangkan dia selalu. aku bukan tunggul Z.

Z: Kau memang bukan...
S: masalah pd dia, dia tak membezakan setiap masalah di dalam tajuk2 sendiri dan selesaikan setiap satu. mana yang tak boleh, KIV la dulu. ini tak, dia gaulkan sebati manjadi satu adunan dalam kepala hotak dia tu! memanglah takkan settle.

Z: sabar...tak baik cakap mcm tu. dia lelaki, seorang yang perlu kita hormati.
aku selalu cakap begitu kan. walaupun dibelakangpun kau tak perlu ckp dia begitu.
S: Betul...tapi ape yang dia buat haruslah setimpal dgn sepatutnya perasaan hormat aku pd dia! jangan fikir bila dia sangat selalu bergaul dgn org lebih tua, dia da boleh jadi matang! aku terkilan sangat dengan perbuatan dia menduakan aku.

Z: kau pasti die menduakan kau? tengak dgn mata jgn percaya kan.
S: klu ada "sayang" "miss u" sayang awk sgt" "gonna miss u" etc...
cuba kau yang bijak ni tafsir apa maknanya?
Z: Ermmm...



***kawan, perkara pertama kau patut tahu bahawa bukan semua lelaki bisa menjadi SEMPURNA seperti kita mahu. Perkara kedua kau perlu tahu, Tuhan TAKKAN bagi lelaki yang kau mahukan TETAPI Dia akan bagi lelaki yang kau PERLUKAN. Perkara ketiga kau WAJIB tahu, untuk apa bersama dengan lelaki yang tiada SAYANG & CINTA untuk kau? heh...kisah kau boley jadi CERMIN juga untuk aku mungkin.


--
KarMiza

No comments:

Post a Comment