Friday, December 31, 2010

Ending is a starting of a new beginning! What U may not be able to achieve this year, may next year U would double the result.

Salam....

Arini ari terakhir 2010, which means aku da go through 1 tahun semenjak melangkah dunia luar @ dunia pekerjaan selepas tamat belajar.


Frankly, 2010 tahun yang paling banyak menguji kesabaran untuk aku + aku still amik ni sbg pengajaran tuk dr sendri. Nak ckp byk pn da lepas kan. Hadap je lar..=p


[2010:Tahun pembelajaran terbaik buat aku]



[Gambar : Sewaktu jd SKP @ FSKM]

JANUARY
 Tak dpt keje lg. Still duk kat S.Alam means jobless + moneyless (erk ade eh words tu..=p
So m decide join SKP (Skim Khidmat Pelajar) @ Fakulti FSKM. Learn something selame 1
                bulan kat sini that is "sabar itu pengikat silaturrahim za...".


But still aku abaikan pengajaran tu. Kepale aku kan ade batu keras kat dalam...^_^


[Gambar : 1st day @ LB]


FEBRUARY
Aku berjaya dapat kerja baru kat Beranang, dekat sket ngan umah + da tak duk SA but
still g sane...=p Kat sini aku realise klu ko tak willing nak learn new things with new
people, better leave. Act tu bukan part aku tp part kwn2 1 dept yg da blah dulu before aku blah.
 Pd aku they should feel glad ade org nak aja dorg ape yg perlu + once ko diberi
tanggungjawab yang berbentuk arahan, do u actually have the choice nak berbunyi sket pun? 
Tuding jari pada bos bukan 1 cara yang disenangi even bos tak slalu betul..kan...



MARCH
Still aku ade kat tpat keje yang same. But this time aku learn lesson bukan dr keje tp dr xtvt aku every week. Act every week aku akan trun SA masuk UiTM doing something.
 sometimes lpas keje dr beranang trus heading to SA. Pnat? sure r pnat montot duk tuka2 bas. 
M doing this is act aku xnak wat keje sekerat jalan. which pd aku once aku choose nak do something then finish it r yedak...lpas tu ikut suke r nak wat pe pun. so there i m. Till 24 April settled. =)


[Picca : Selepas waktu kejadian]



APRIL 
Ni bulan ulangtahun kelahiran aku... 
Mcm yang aku sendiri tau aku sendri tak banyak
           kengkawan so didn't expect any from friends but sure 
i expect something from whom i love that
           is my family + love one.  1 thing i learn is 
"When there are lesser expectation than there wil be lesser dissapointment.." 
Untuk aku sendiri, za...u still have urself to indulge urs. tak perlu
           mengharap pd org lain to chill u hun.



MAY
Peristiwa bulan ini, kami celebrate bday Aieril + Stepdad, Aku resign n dpt keje baru @ S.alam
          + degree nye graduation day. Its true that "nothing in life is free and easy. 
If its free and easy i always come with package that u will regret later. 
Therefore success have no short cut". Itu yg keep wandering kat kpale otak aku time dlm dewan waktu konvo tu. Aku tak kate aku da success..nope...tp that phrase act aku kenang dr form 1 dolu2 dr zaman punye r malas aku nak study in fact aku still lg berangan2 nak jd atleast Degree Holder.




June
Bulan yang aku fikir aku usaha adapt suasana kerja di tempat baru + di rumah baru dgn kawan2 baru. (aku masih mempunyai trauma yang sama "takut memulakan silaturrahim yang
          baru") lantas aku terus menjadi manusia yang sering berada di dunia aku sendiri.
 Bulan ini aku "konvo" kali ke-2 di Melaka Bandaraya Bersejarah...=)





JULY
Bulan tujuh adalah bulan tengkujuh....huuuuuu~ awal2 bulan aku da berair mata. hanya kerana
kereta. owh itu boleh dikira pantun....=p dari februari - july usaha aku nak beli kereta tidak tercapai jugak. thats y r kan...=(  tape2..."Rest if u must but never QUIT Za!!!!" agagagaga..=p
Bulan tujuh juge aku br nak beramah mesra + berkenal rapat dgn gank br dr Evergreen ni dkt
         Port Dickson sempena GPA Sport Meet.


[Picca : Kami]



AUGUST
Dihujung August adalah perbukaan untuk Ramadhan. Ada banyak saat yang bahagia dan 
 sadis buat aku di bulan ini. Saat2 berbuka bersama keluarga, orang kesayangan, & kawan2.
 Saat2 disulam dengan kehilangan orang yg dihormati diawal Ramadhan kali ini... "The
 moment you are ready mentally, nothing will stop you physically, mind over matters!"
             bulan pose ni banyak dugaannye...=p



SEPTEMBER
Bulan Syawal menjelma. Saat gembira menyapa...=) 
 "now or never...sooner or later...the moment will arrive"





OCTOBER
Bulan ini saye beli hp baru...weeee~  




NOVEMBER
Bulan ketegangan dan saat kejauhan yang ku rasa. Lillahi Taala, aku mmg klu bleh putar mase
 bulan ni aku nak kne bukak mate luas2 bia nampak ape perubahan yang ade antara kami...=l
          "everything you do is for ur own future za...." 



DECEMBER
Penah tgk org nyanyi senggol-senggolan cubit-cubitan sambil nangis? akulah orangnye. n 
 perkara yang terjadi mmg btul2 wat aku ilang semangat gak r... ilang punca pun ade gak...
pengajaran plg penting aku temui, "before you talk,listen! before you react,think! before you
criticize,wait! before you pray,forgive! before you give up, REMEMBER WHY YOU STARTED!"
and...i do learn my mistake. ego itu bukan milik perempuan...

           
Di hari terakhir tahun ini, aku titipkan maaf buat semuanya... 365 hari cukup buat aku sedar mungkin bukan banyak tp permulaan hidup di dunia luar... Moga 2011 memberi 1001 perkara terbaik buat aku. Amin~


No comments:

Post a Comment