Friday, December 31, 2010

Jawapan bagi segala persoalan



Dlm Quran dah ada jawapan pd setiap persoalan kita. 

Contohnye "Kenapa aku tak dpt apa yg aku idam-idamkan?" Jawapan Quran "Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan bolh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. 

Allah mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui." 

(Surah Baqarah, ayat 216). bila direnungkan.. mendalam maksudnya dan aku tersedar!





Aku bertanya lagi " Kenapa ujian seberat ini....?. 

Jawapan Quran " Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannga"

 (Baqarah, ayat 286.....) huuuu





Aku tak puashati! aku tanya lagi... "sampai bila aku merana begini?"........ 

Quran jawab " Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan." 

(Al-Insyirah, ayat 5-6)





kredit to : Far East

No comments:

Post a Comment