Thursday, November 17, 2016

HANTARAN

as i said.
Kalau tengok saving account both of us takda sapa yakin we manage to held any majlis at all.
and i calmly said to myself
Aku yakin Allah tu adil. Dia tau waktu yang sepatutnya aku nikah. Dia tau majlis macam mana aku mampu. Dia cukup tau siapa jodoh aku. And to Allah, please do help us get thru this if we both memang berjodoh.
And here we go.
We both listkan everything we wish for hantaran, design, aku search pelamin, baju, yada yada yada....
Then we both sit and talk. Which part yang kita boleh drop out from list OR cut down our budget.
Hantaran. We both agreed takde yang merepek mahal2. Beli yang wajib.
5 balas 7

                                               Me to Him
T-shirt

Baju Melayu

Quran

Wallet

Sireh junjung

Sejadah


Him to Me
Sireh junjung + cincin
Mas kawen

Tafsir

Telekung

Jubah



Part mana cuba pnjimatan?
1. sireh junjung-family cakap takyah sebab tunang aritu da ada tp kitorang nak. Hahahaha
2. Baju melayu n dress-both actually persalinnan kenduri belah lelaki
3. Tshirt-awallll gila beli. sikit2 satu2. Kukubesi. Lol
4. Wallet-jpo sajor

Part dugaan 
Right after lepas cuti raya.  Aku org first balik umah sewa.  rumah sewa kena pecah masuk! Ketaq weyhhhhh. Sampai lah bakal SIL datang teman sampai polis datang. Sampai housemate balik jugak malam tu. Sampai kena g balai sendiri. Sampai polis balai lain datang amik cap jari plak. Troma aku. Sebabnya bilik aku paling havoc kena selongkar. Gigil tengok bekas cincin beralih tempat. Syukur x kena rembat sebab cincin customize and bukan emas. Tapi hantaran untuk laki aku 1 kena rembat. Jam. Sib baik beli kat HQ fossil time sale kaw2. Terkilan sebab Ilang. Taip lega sebab bli takde la amount asal. Kalau takkkkk bersimpuh aku nangis. Hahahahaha....

Deco hantaran buat sendiri. Bekas kawan suami bagi pinjam foc. Lagi penjimatan disitu...kehkehkeh...tenkiuss.

Kemain novel aku gebang pasal tajuk hantaran je pon kan.

Nah la gamba hasil tangan aku. Tenkiu Makngah and along ayu buatkan sireh junjung sweet2. Yang tlg tacap 2 kasi omey pun. Tq. 


so semua hantaran is inspired by deco below. 
ada ig skali kalau korang nak follow. 

No comments:

Post a Comment