Sunday, November 13, 2016

PELAMIN

Aku tak amik kisah apa wedding dream orang lain.  Tapi untuk aku, aku sangat nak nikah didalam rumah.  And aku memang secara zahirnya tak suka pelamin.  Maybe sebab aku berkali dah jadi pengapit.  Setiap kali tengok pelamin aku tak pernah ada moment "ha nanti kawen nak cani lah".  Takde. 

But I decide to have mini pelamin.  Still.  For the sake of my beloved mother.  Nak tengok anak ibu naik pelamin katanya. Hewhewww...  So aku survey mana pelamin decor yang did captured  me.

Here.  Starting from pelamin sampailah ke decor lain, 90% dari instagram.  Kat sini kau tau betapa membantunya # dalam dunia social media rules  zaman sekarang. 

#Minipelamin #pelaminbajet #pelaminmurah #pelaminnikah #pelamintunang #pelaminpurple #pelaminputih #pelaminsemenyih

Tu baru sikit.  Simple steps.  Kau taip each # cam kat atas tu.  Search.  Kat situ kau boleh tau semua vendor yang wujud untuk  criteria kau. 

Aku amik sticky note and list down semua nama ig and no phone.  Save each number.  Then start survey each harga.  Pakai je template yg sama send to all vendor. Untuk org yg xpernah amik port pasal wedding preparation do's and don't. So dari sini aku start list down semua. Each vendor.

Stended text ko jangan expect dia layan satu per satu soalan ko on the spot. Bagi terus full info.
Pakej Pelamin (if any)
Date
Konsep
Theme
Location
Tanya availability and quotation.

Tips. Kalau sekadar mini pelamin apa adanya cam aku ni. Diulangi. Mini-pelamin-apa-adanya. Kau jangan straight forward cakap untuk event nikah or sanding. Cakap je utk bertunang. Kau cakap untuk tunang rega mur pun boleh dapat. Kau sebut je nikah. Mencanak rega naik dia cas. Trust me. Gamba yang sama aku bagi contoh. Paling murah dpt 500 paling mahal 1800. Mini Pelamin oiiiii...jadah smpai 1k???

Alhamdullillah. Aku dapat apa aku nak sama mcm mana deco yg aku nak bertepatan dgn bajet aku mampu & decor yang laki kite approved of course.

Expectation [pic Kiv]

What I get
Foc: hand bouquet [pic kiv]

Ig:sirehwc

No comments:

Post a Comment