Tuesday, December 6, 2011

Ape lagi????

Ape?
Ape lagi?
Ape lagi yang boleh aku mintak?
Aku pun xtau dah.
Aku mintak kau jujur.
Sumpah susah kan..
Aku tak kata kau tak jujur.
Sumpah takde bukti.
Yang ada semua dah bagi pada kau.
Cuma...
Aku mintak pada Dia...
pinjamkan kau pada aku selama yang boleh.
Pinjamkan rasa itu untuk aku seorang selama yang boleh.
Kalau ikut hati tamak ini...
Aku mintak pada Dia...
Hanya aku seorang yang menunggu kau dihari kebangkitan nanti.
Boleh?
Kalau nama kita sebelah menyebelah dalam luh mahfuz..
Haruslah boleh.
Kalau tak?
Kalau tak...
Aku mintak pada Dia...
Bawak kau jauh-jauh.
Jauh sejauh-jauhnya dari pandangan dan hati aku.
Boleh?
Dia Tuhan. Semestinya boleh.
Lagi?
Ape lagi yang boleh aku mintak?
Aku mintak pada kau...
Respek hubungan yang ada...boleh?
Aku tak kata kau tak respek.
Ini aku mintak.
Kalau tak boleh...tinggalkan kepompong ini saja.
Jangan bagi semak
Jangan buat palat

No comments:

Post a Comment