Friday, March 29, 2013

Kebetulan kah?

awal minggu ini aku share entry lord zara
tentang buang keluarga
gara-gara cinta

macam aku tambah
aku juga pernah rasa
dan aku pernah pertahan
kerna aku memang jenis
yang tak give up on relationship
selagi ada solution yang boleh aku cuba
selagi dua manusia dalam relationship itu bertahan
selagi rasa itu utuh dalan jiwa

hasilnya?
diterima
atas dasar aku sudah dibiasakan
dalam keluarga kecilku
segala keputusan ditangan aku
bahagiakah, berhasilkah, sakitkah, sampahkah
kenapa?
mudah
biar aku hadap sendiri semua hasil keputusanku
satu sahaja yang perlu
RESTU

Tidak direstui
bukan perkara main-main
melibatkan keluarga
melibatkan ibu ayah

tapi satu perkara semua manusia perlu tahu
pertemuan dan perpisahan bukan ditangan kita
tapi di tangan Allah

kerana itu
aku yakin dengan semua setiap keputusanku
natijahnya?
biar aku hadap

hendak seribu daya
tak nak SATU sahaja dalih kau boleh bagi
percayalah
Allah itu adil
Luh mahfuz ada pada Dia
petunjuk dia yang kau perlu

aku?
aku sudah pilih jalan aku
aku sudah main peranan aku
cuma peranan tak habis main saja
kerana?
aku percaya petunjuk Dia
dan menjalin hubungan ini keputusanku
noktah




No comments:

Post a Comment