Wednesday, March 20, 2013

Khilaf sendiri

tak kenal aku lagi
itu frasa sesuai untuk kamu

khilaf aku tanpa sedar lukakan hati orang
tapi kamu juga harus sedar
hati bukan boleh dipaksa
lama mana aku kenal kamu
lama mana aku kenal dia
siapa kamu untuk pertikai
sedangkan aku tak mampu pertikai takdir Dia

jangan judge aku macam-macam
awal-awal aku dah kata
hati orang bukan permainan
kalau aku buat juga apa beza aku dan dia?

berapa kali aku bilang
aku berkawan dengan semua
with LEASE EXPECTATION
aku tak sekali-kali mengambil gambaran
seorang bakal suami jika baru berkawan

kan aku sudah bilang
takdir Allah itu indah
hati ini masih berfungsi
merasa apa yang lama mati

aku bukan simpan kamu-kamu
lalu buat pilihan mana mau.
tidak

aku berterus-terang pada semua
sebelum aku buat confession
ini memang berani mati
kalau aku kena reject macam mana?
biarlah
asalkan aku tak main-mainkan hati kamu-kamu

nah...
untuk kamu yang masih berfikir
konon aku simpan dan buang selepas dia wujud

jangan pertikai perkenalan singkat ini
aku tak ada jawapan
cuma
cukup jelas
aku cinta dia

*Terima kasih Allah.
Semoga tiada air mata lagi.
aku pingin senyum begini sudah lama dan mahu kekal lama.

No comments:

Post a Comment