Friday, July 12, 2013

Ramadhan #3

akan tiba masanya bila kita letih
letih dengan drama di sekeliling kita
dengan manusia yang hanya menggunakan kita untuk kepentingan mereka
sampai kita tiada pilihan melainkan lari
lari tanpa menoleh kebelakang
lari tinggalkan segala-galanya termasuk mereka yang kita sayang
dan again
all of u deserve an award for the roses that u claimed


hidup ini penuh dengan kebarangkalian
tak kisahla walau sekecil manapun kebarangkalian itu
kalau dia mendatangkan kebahagiaan 
its more than enough
~Kisah Cinta


*****
teruk sungguh Tuhan duga aku kali ni
bukan aku kata Tuhan tu yang teruk
tapi bentuk dugaan yang Dia bagi itu teruk
tapi dalam pada teruk-teruk tu
Tuhan masih berlaku baik kat aku

Kawan aku bilang aku tempah maut
bila berpindah ke kawasan yang hampir dengan dia
padahal tempat lama aku selalu fikir masa lama
tapi jadi bodoh pergi lagi dekat?

jawapan aku simple
sometime the most dangerous place can be the safest place
aku macam main bet nak acah-acah Tuhan
berani aku?
sah-sah Tuhan Maha Kuasa!
nak ke Tuhan tolong aku *monolog dalaman
senang cerita aku perati je takdir Tuhan untuk aku
aku usha je ape suratan Dia nak set

nahhh. terbaik dia bagi
memang betul aku fikir
macam mana teruk Dia duga
Dia jugak yang tolong aku
moment of miracle yang Dia saja tahu

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment