Monday, August 19, 2013

Selamat Ulangtahun Bunda



kelu
aku tiada kata
tiada aksara
tak tahu
kalau pasal bunda 
aku kelu

owhhh
kalau pasal cinta macam-macam kau taip!

tidak
kalau pasal bunda lagi bermacam
cuma...
yang bermacam itu
sudah berpintal
sudah bercampur
sampai tak mampu
nak luah apa

kadang nak cakap A
tapi terluah B
kadang nak cakap Z
tapi terluah F

cukup sekadar
aku mohon

Tuhan tolong aku
fahamkan bunda
aku cinta dia
sepenuh jiwa

Tuhan tolong aku
tenangkan bunda
dari segala lara
tanpa duka

Tuhan tolong aku
kurangkan sakit bunda
dari kesakitan itu
tanpa parut

Tuhan tolong aku
lihatkan senyuman bunda
dari luhur hatinya
tanpa air mata


senyum bunda terima bunga. senyum bunda terima kek. tapi bunda demam. panas badannya. berselimut berstokin menggigil. menggigil hati aku. lara jiwa aku. 

Tuhan tolong aku
buang sayang dari hati aku
untuk sang durjana lain
selain untuk bunda

Assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment