Monday, August 12, 2013

SYAWAL kami

Assalamualaikum

Hye. 
lame gak aku tak jenguk sini. nak kate bz tak bz mane pon. nak kate tak sihat pon tak jugak. terlebih sihat ade r. ohhh berat badan aku naik 3kg Ramadhan lepas. aku timbang time last day Ramadhan. so last day Syawal nanti pon aku timbang jugak. hahaha

So how's ur raya?
da namenye raya. haruslah great kannn.
family aku tema merah-itam kali ni.

greetings from us


Rayyan

Dalam hidup aku ade 3 lontong tersedap. 
dari air tangan mak aku, tok belah mak aku n nenek belah bapak aku. 
tapi tahun ni tak dapat rasa dr tok belah mak aku.
adik aku siap bawak family belah mertua dia semata-mata nak pekena lodeh mak aku nih. ni pon memang feveret dia. tiap kali raya memang tu dia tanya. 

kuah lodeh nenek


kuah lodeh ibu




t-shirt raya from Tarik Jeans :)


cam bese la braya both kampung. but this time balik skali ngan makcik aku. huuuu maaflah makcik kalau bosan naik keta ngan saye. sy memang tak pendiam tapi memang tak reti becakap. makcik pon kenal saye dari baby lagi kan...this is who i am kan. macam tu le aku. ngan makcik sendri pon tak pandai nak meramahkan diri. kalau dah jenis bercakap bila perlu je. ngan sedare mare pon cenggini la aku. tak pandai meramahkan diri itu tidak sama dengan menyombong ye adik-adik. takpe....takpe...akak tak marah. salah faham camni dah biase...

penghalang tido pulang Muar


raye ni tak jauh beza ngan sebelum-sebelum ni. cuma yang lagi best tiada soalan klise untuk aku. soalan pasal kawen. suma dok tanya perihal career & business. wowww....retisss sangat. baaahahaha. 

untuk yang cuba mengkenenkan, tenkiu
aku takdehal
tak marah
tade ape
betul. tapi jangan marah
jangan komen
jangan assume
kot aku tak bukak hati ape bagai
jawapan aku senang lagi mudah
aku mahu lelaki yang mampu...
...membuatkan hati ini berfungsi semula
ade ke?
ade??
ade???
 kalau ada....
silakan
hati aku dah rosak teruk
siapa tahu
yang dok cakap tahu tu semua tahu cakap
Tuhan saja yang Maha Tahu
lalu Dia saja akan bagitahu aku...
...siapa gerangan si dia.




arini aku da start keja. orang lain amik cuti aku tak amik cuti. sebabnya aku amik cuti 2 ari before raya. sian kat mak aku takda sapa nak tolong mengemas umah. yang ade adik bujang aku tu. die kalau mengemas sengsorang memang tak jalan. kang kejenye menyinggah kat laptop main gem. tau dah aku cara permainan dia nih.

oleh kerana ari ni aku kena keja so smalam lagi aku da balik. heh...tak plan pon senanye. aku plan balik pagi ni p keja dari umah mak aku. tapi disebabkan makcik aku yang duk port klang pon tumpang skali naik keta aku. katenye suruh aku antakan sampai ktm kajang je nanti depa balik naik train. haiyooo...besesak-sesak dengan beg-beg bagai naik train. tak sampai ati jadiknye. so aku decide balik shah alam smalam jugak bley la aku antakan ke port klang. dekat je pon. kangkang da sampai.



dalam pkul 11 pagi gerak balik dari Muar. tak jam sangat pon. smooth la perjalanan. then sampai semenyih. gedebak gedebuk aku rembat ape barang yang aku ingat pkul 5 ptg aku gerak. pkul 6 sampai umah maklong aku kat klang. amik barang yang tinggal then p umah makcik aku. rest sat. sakit pinggang weyh. aku tak ngantuk sebab minum redbull. tapi sakit pinggang sebab malam sebelum tu aku period pain. heavy plak kan. so yang pompuan paham la kot. dapat plak keta aku manual. tu yang bersyukur gila tak jam tu. pukul 9 lebih aku gerak balik umah sewa. sampai la pukul 10 malam. 



akan tetaaaaapiiiii.....i can't find my keys!!! sumpah weyh aku carik dah takdak!!! jahanam tul. aku da terbayang-bayang mandi dibawah pancuran air lalu menyegarkan diri dengan hot green tea dan terus ke pembaringan lalu tidor.....TAPI TU SUMA ANGANAN BELAKA!!!!! jahanam laaaaaaaaa.....the only keys yang aku ada hanyalah kunci umah lama. sah-sah la depa takdak lagi. tapi ati tergerak nak call sorang housemate lama ni. die memang baruuuu je sampai umah. hah! menumpang disana aku malam tadi woi. gila!

now aku tengah tunggu rumet aku anta kunci. tapi satgi aku kena p punggah balik barang nak tengok kot ade terselit ka kan...

ape lagi nak cite? takde la kot. takde mood + mengantok gila ni. p keja tapi takdak keja. ni la keja aku skang. till then,


No comments:

Post a Comment