Monday, August 26, 2013

Tak amik port

seorang member bertanya
Siapa Fynn Jamal?
Siapa dia sampai Hot FM nak kena ade 1 slot beraya bersama Fynn Jamal?
Tak femes kan? Style macam "I am the best" sangat.

Aku senyum
aku jawab sepatah saja
dia memang femes.
memberku jawab lagi
tak pun. tak suka.
aku tetap senyum

sebab dia tak pernah tengok aku pasang puisi yang dilagukan kak pin dalam kereta
yang kadang-kala aku menangis sendiri.
ya.
menangis yang keluar air mata.
macam kau menangis tengok crita industan.
contoh.
aku tak kata aku orang faham sastera atau puisi.
tapi
kalau kau faham dan rasa jiwa dia yang sedang menyampaikan
kau akan rasa
rasa dia kat sini...
sini..
SINI
jantung.
akal


kalau sendu diberi
maka sendu kau rasa
kalau tawa diberi
maka tawa kau rasa
kalau bengis diberi
maka bengis kau rasa
kalau sindir diberi
maka
sapa makan cili dia terasa pedasnya
hahaha...

beginilah
senang cerita
aku suka orang yang menyampaikan sesuatu
dengan soul
SOUL
bukan sol...sol...sol...yang johan slalu ajuk tu.
heh

aku pon malas nak bagi biodata bagai.
sebab aku pon tak kenal kak pin
tapi sape follow dia
memang rasa dekat je kat hati
sebab
dia selalu lontarkan apa saja
dari hati
biarpun
kadang-kadang berupa sindiran untuk aku

tak payah aku nak tampal gambar. google je Fynn Jamal.
dengan suami dengan anak dengan makpak mertua dia pon kau boleh tengok.
heh...

bukan siti nurhaliza saja yang femes
femes tak perlu anugerah
manusia begini tidak diperlu femes
sebab they have their own way

lagu indie aku dengar gitu-gitu.
tapi klu indie style ini aku memang layan
banyak lagi manusia luar macam kak pin ni.
macam yang selalu perform kat Akar
Akustik Puisi

sebab dia FynnJamal sebab orang tak kenal
cuba kalau aku bagi link aqasha atau zahiril adzim
yang kau tak duga penulisan itu milik mereka
tapi sebab dah artis
harus gelabah nak follow

aku tak kata mereka tak best
mereka best sebab aku pon follow
cuma aku cuba fahamkan kamu
beza dua genre manusia
dan cara ikutan kita
tentang kefemesan
duniawi ni semua weyh...duniawiiiiii
ok tak de kaitan.bai


FynnJamal
PuisiTepiJalan
SuaraJiwaJuwita
AbangNara



No comments:

Post a Comment