Tuesday, September 3, 2013

20 sen

Gile babeng dari petang smalam sampai kesudah
topik UTAMA 20sen
aku nak cakap lebih aku takde otak politik
nak kira lebih aku takde otak ekonomi
nak komen lebih aku takde otak debate
dalam bebanyak status,
status ni je aku bace dan angguk kepala.







dengar cite jap lagi ade nak buat flashmob kat Dataran Merdeka
heh
aku sengih je mampu
banyak status FB "terima kasih pengundi BN"
aku sengih lagi
lagi banyak karangan status FB "harga minyak naik barang lain pon naik harga!!!"
pon aku sengih jugak

bukan sebab aku tak terkena tempias
gila tak terkena?
aku ni
dengan da dua bulan delay service keta
kat tangan ade RM20 nak cukup ujung bulan
minyak keta tinggal 2 takuk
nasib baik la stok barang makan maklong aku bagi cap adabi banyak lagi

terkena jugak weyh
cemana pon
lagi-lagi golongan macam aku
MISKIN KOTA orang kata

sikit je aku nak cakap
sikit je
GO TRY RUN THE COUNTRY
lepas tu aku nak tengok brape posen
brape posen bjaya diturunkan
atau dinaikkan

Ustaz Don bagi 1 pengajaran kat aku
time forum perdana kat mana tah
ade aku tengok ramai-ramai ngan dak umah lama
bilamana dia ceritakan penutup satu kisah tentang pemimpin
Hadis yang disebut oleh Saidina Umar kepada Nabi
"Ya Rasulullah, kenapa Raja-raja, Pemimpin-pemimpin, bila mereka jalan rakyat hormat mereka. Bila mereka datang, kita membuat sembah Duli Yang Maha Mulia. Kenapa begitu?"
Maka Nabi jawab kepada Umar
"Umar, mereka adalah bayang-bayang Allah diatas muka bumi. Maka sekiranya mereka itu adil maka pahala buat mereka dan bersyukurlah kita. Apabila dia berlaku zalim, dia berdosa...kita sabar"

mana SYUKUR kita
mana SABAR kita
kita kata kita ikut sunnah
Nabi suruh kita sabar




Assalamualaikum



No comments:

Post a Comment