Monday, May 24, 2010

sengal punye bank!


Keje kat company br…HR jupe bg surat swoh bukak akaun..oke aku tade ak tu…aida pon tade…so aku follow aida bile die nak g.last week ari jumaat da g senanye….

Aku,aida,amee ngan mimi g kat giant seksyen 13 (sile ar usha sendri bank ape ye)

Tp tad pt wat akaun cr ade masalah management. Akak tu ckp senin br bleh wat.
So tape lah..takkan nak mrh kan..(waaah…penyabar dow time ni). So kitorang sesenang ati g mkn kat chicken rice shop…


Arini pulak…aku ngan aida da ar lain2 time rest.sib bek amee ok nak tukan ngan aida. Tanak amik risiko, aku n aida g kat seksyen 9 nye branch cz konon2 tkut hal management branch yg kat giant tu ta settle lg ar kan.

Smpai je kat sane…akak d kauunter ckp…
”erm company ni tade akaun ngan bank ni ar ni.mksud akak alamat ni tade pon reg ngan ktorang”
– kitorang pk maybe cz kpale surat ktorang “GreenPen” bkn “Evergreen”.

“bukan greenpen kak…evergreen”

“jap akak cek…tade gak ar dik.klu adik nak wat jugak kne RM100”
-owh sronok nye ar time2 kayap cani ko yg 100bucks sahaje kan.

“tapi kak,aritu kwn saye wat RM25 je kak. Nape plak kitorang RM100?”

“owh…die wat katne?cz alamat company awak ni tade pon reg kat branch S.alam…yg ade pon dkat klang,kuantan,johor,penang n plgg dkat pon kat KL.”
-mmg ar kak,tu sume dkat ngan subsidiary company ktorang ar tu kak.

-oke aku tak puas ati ni…”tapi knape taleh plak kak…:

“sbb surat ni senanye utk awak bleh wat kat SA je.klu awak nye IC alamat SA pon tade surat ni awak still kne bya 100” – means klu tade surat ni ktorang kne blk kg wat ikut alamat IC?camtu?

“ala adik baya je ar 100…da wat t kuarkan ar blk”-so motif kne bya 100???

“ktorang tade duit kak.klu ade da wat da”- kan ujung bulan ni ngok!klu kitorang ade dwet slunber je tepuk 500 atas kaunter ni da!

“hmm kjap lah akak tanye org yg bese bukak akaun dulu…awak duduk dulu ye”

“aida, ape kate kite tanye mimi..die wat aritu boleh camane…”

“dik….hmm mmg kne 100”

“tape lah kak.tq”


-------------------------------------------------------------------------------

G giant cz amee kirin bli KFC. So alang2 da g tu aku nak g tanye kat sane plak…

“kak,sy nak tanye klu kpale surat company ni bleh tak bukak akaun kat cni..”

“bleh”-padat dan ringkas…

“tp td sy g sek9 dorg ckp taleh…hmm brape RM kak?”

“RM25 la dik”-mantap sungguh jawapannye…

“tape lah kak…sy da lambat ni..esok je la sy dtg wat”

----------------------------------------------------------------------------------

Dlm keta….

”eh ape yg sengal sgt budak kat sek9 td tu…klu tak da ade akaun da kite”

“hmm sok je r wat”

(ala….tp sok aku cuti…konvo)


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

NASEB BAIK lah...arini dpr blah awl..
kul 4 aku ngan aida da bleh chow. tu pun atas sebab kitirang slah bace jadual.

blk2 je trus terjah bank tu kat giant.

ta smpai pon 20 mnt kami b2 wat...
settle da. smple je kan??
nape ar saje nak sshkan ari aku..

No comments:

Post a Comment