Monday, June 20, 2011

kisah tentang CERMIN sifatku

aku nih....mcm ade masalah penggunaan bahasa yang btul lah agaknye...ape aku cakap msti ade yang slah paham. ape aku tulis kat msg, status FB, blog caption pon ade yang berlaku kesalah pahaman diminda mereka (tgk...da paria da bahasa).

harap diampuni lah ye...

latest one..."za, nape ko ckp azuro cermin?" lol...."kamu paham apekah?" "errmmm...aku paham gini...blablabla..." opppsss...ade betulnye ape kamu paham itu...tp untuk caption yang aku buat itu sama sekali TIDAK...i repeat...TIDAK menjurus kepada itu lor....

bismillah...(mintak2 betul ayat seterusnya)

CERMIN...
knape aku menggelar beliau cermin untuk aku. sbb bila bersama beliau aku tahu mane cantik aku, mane hodoh aku, mane buruk aku, mane cacat aku, mane cela pada diri aku, mane kekurangan aku, mane kelebihan aku, every single thing...

knape cermin?
kalo ade jerawat...ko tunggu duduk depan cermin baru tau tetiba muke ko tercela sikit sebab jerawat. true?
tak pun kalo ko prasan ko kurus...alih2 berdiri depan cermin sorang2 baru ko sedar diri ko, nampak kebuncitan diperutmu yang bajet slim itu..waaah contoh sialan untuk diri sendiri...dushhh...

oke...perempuan mesti slalu nak menang kan? OWH SANGAT BETUL...ko cakap lah aku buruk...HELL NO!!!! aku cantik oke!!! paaaap...dok depan cermin....sentap sendiri..terhiris tangkai jantung tengok kehodohan diri sendiri. TRUE??? SANGAT!!! 

oke...ko ade kawan??? RAPAT? BAIK? BFF? SHOULDER TO CRY ON? ya rite...kalo taik mate selepet sket kat mate ko ade die tegur? errr....SHOULDER tmpat nangis lah sangat....

trust me...klu beliau...tanpe segan dan silu...baju ni tak sesuai pakai dah...ni da knape...tu apesal...ni...tu...mekap kali ni horror...tak sukelah camni...adoi pening...hahaha cume terus terang tu kena la pakai saikologi jugak. main sound je memang sentaaapppp mak nok. cube sound dengan kasih sayang... haish

sifat aku asalnye..suke sangat melawan...asalnye? errrk...smpai sekarang kot..owh...MAAF DARI HATI~ sob....sob...


honestly...tiap kali kne sound ibarat kene tunjalan batang hidung sendiri...kompem merentan...balik umah...damn true...ape boleh buat? 80 juta kali diri sendri cakap nak berubah. ape aku mampu buat? sape tempat mengadu? Tuhan...Kau lagi Maha Mengetahui...






--
KarMiza

No comments:

Post a Comment