Saturday, November 30, 2013

Bertemu

Maharaja lawak mega.
Minggu ini.
Minggu 3.
Tema cinta.

Out of any place.
Disini kita bersua.
Wahai sang pembunuh hati ini.
Selepas tujuh bulan.
Macam patung.
Bila masing masing bertentang.

Kelakar juga.
Kerana perkara buat aku jatuh.
Adalah tawa kau.
Dan disini kita bersua.
Ditempat gelak dan tawa.

Allah...
Goosebumps.
Meremang.
Menggigil.
Butterfly.
Shock.
Diam.
Bisu.
Kau saja tahu--

Alhamdu lillah--
Sihat walafiat kau.

Maaf.
Kerana bikin kau tak selesa.
Atas kewujudan aku.
Disini.

Macam mana rasa?
Menjadi pelarian...
Nak lari sepanjang masa
Sejauh jauhnya kan?

Jangan risau.
Aku faham bahasa.
Faham.
Kerana.
Aku takkan mengejar kau yang sedang berlari.

Heh....
Aku pun lari lembab kot.

Itu saja aku harap.
Perkara yang berlaku.
Perkara merejat hati ini
Di awal weekend ini.

No comments:

Post a Comment