Friday, December 7, 2012

BERLALU

07.12.2012

pantas masa berlalu.
aku tahu ramai terkejar2...terkejar-kejar dek nak menjayakan misi azam tahun 2012 yang tak tertunai. tapi aku tetap mahu berkata begini...aku amat berharap tahun ini berlalu dengan cepat. ya aku tahu...aku sudah mula melangkah tanpa beban di pundak sejak pertengahan tahun. aku sudah mulakan perjalanan tanpa mimpi indah masa lalu sejak pertengahan tahun. aku sudah mula become fresh meat org kata. tapi dalam pada "mula baru" itu berlaku wujud juga road block dalam perjalanan. hei...kalau aku lalu ikut highway pon ada saja abang polis mahu buat sekatan tahu? dan sekatan-sekatan itu buat aku makin layu. lemah. longlai. nasib lah hati dan minda aku kadang-kadang suka tak bekerjasama pada saat genting begitu. kalau ikut hati mati kaannn... aku ikut minda orang konon dewasa dah 26 tahun macam aku nih...heh...*ada background music lagu bangkit ya disini.

harap orang yang akan hadir dalam hidupku di masa mendatang terima apa adaku. heh. ada sebab aku suka melawan. ada sebab aku jarang senyum, ada sebab aku semakin kurang percaya. ada sebab aku tak suka buat kawan. ada sebab aku maki. ada juga sebab aku wujudkan silaturrahim...

jangan risau...aku bukan perahsia...Tuhan tahu semuanya~

aku penat juga jadi jahil dulu. bila Tuhan bukan aku jadikan tempat mengadu. skarang biasa-biasakan diri, tanya pendapat sahabat aku yang seciput itu & paling penting tanya jawapan dari Dia. owh itu jam aaaaa....ko kalau da dapat jawapan...klu dari awal tanak pon ko kompem akan terus sejuk hati buat....sebab kau tahu siapa betul.

ahh...dah jauh aku merapu. entah paham apa aku sampaikan entah tidak. bukan aku kisah. ini jurnal terapi aku bukan? 

Tuhan...tolong beri aku hari mendatang yang aman... tanpa kata jilaka dari org2 jilaka.

2013...aku tunggu kau. tahun aku mungkin benar2 berseorangan~


Untuk manusia yang tidak punya daya dan mahu berputus asa bila dihimpit kesesakan dunia, ucapkan selamat tinggal kepada kepayahan dan bangkit gagah untuk teruskan senyuman. (Shafaza Zara, 4 Disember 2012)


--
KarMiza

No comments:

Post a Comment