Wednesday, December 12, 2012

penantian

mEnunggu...menunggu...dan menunggu...
kau sudah lali menunggu
kau memang tahu menunggu itu menyakitkan
kau pernah menunggu sesuatu yang tak pasti
kau pernah menunggu sesuatu yang kau tahu takkan muncul
kau kata menunggu itu memberi kesabaran
kau sedar menunggu itu menyesakkan kau
kau yakin kau tidak menunggu sesuatu yang sia-sia?

heh...
yakin sangat...
penantian yang macam ini mungkin dihargai...
...tapi dihargai orang yang hanya akan pamit

kawan...
senyum saja kau mampu...
sedangkan kau sendiri sudah lupa bagaimana cara mahu ketawa
sudah-sudahlah dengan lagak punya hati yang kebal...
hakikatnya kau juga menangis...

doa kau dimakbulkan...
Tuhan menyayangimu kawan
doa kau lambat dimakbulkan...
Tuhan mendugamu...
doa kau tidak dimakbulkan...
aku percaya Tuhan ada rencana lebih baik untuk kamu.

seperti mati...aku juga percaya jodoh itu sudah ditentukan.
seperti sakit...aku juga percaya cinta itu anugerahNya.
aku bersyukur dapat rasa perasaan itu.

jangan seperti aku...pernah menangisi cinta manusia. sia-sia~



--
KarMiza

No comments:

Post a Comment