Monday, February 18, 2013

YES OR NO

sipi....sipi je lagi aku nak cakap yes. 
antara ya atau tidak
aku pilih atau
boley?
tak
aku tak buat lawak
apa aku dapat kalau berlawak tentang perasaan
takde untung
rugi mungkin

belum bersedia
itu bukan jawapan sebenar
itu cliche 
betul

hakikat?
aku tak tahu 
tak tahu macam mana keadaaan aku patut mencuba
kau bukan tikus putih 
untuk aku jalankan ujikaji
kau punya hati
aku juga begitu
aku tak membenci
sungguh
ini bukan jawapan mengelak
benar

jadi itu jawapan terbaik
kenapa?
ini...
yang orang selalu suggest pada aku

bercinta jarak jauh - sudah *dating 8 bulan sekali pon pernah
bercinta jarak dekat - sudah 
bercinta dengan orang lebih tua - sudah *matang. seronok
bercinta dengan orang sebaya - sudah 
bercinta dengan orang yang kau cinta - sudah *penghujungnya frust tonggeng-tonggeng
bercinta dengan orang yang cinta kau walau kau takda rasa - sudah
bercinta dengan kawan baik sendiri - sudah *don't try to mould me
berkawan dulu baru bcinta - sudah
bercinta terus baru boley kenal - pernah
bercinta selepas kahwin - ini belum. mungkin berbaloi...heh

simple
hakikatnya aku letih
cinta dan aku mungkin api sama api
tapi jodoh tetap jodoh
aku takkan sesekali sangkal takdir Tuhan yang Satu







1 comment: