Saturday, June 15, 2013

»MovieReview« Pecah

Just watch movie Pecah. Adaptasi dari novel fixi Pecah karya KhairulNizamBakeri. Novel tajuk Pecah adelah first novel keluaran fixi yang aku beli and since then aku memang kalau p usj kat kedai Lejen Press x sah kalau tak beli barang sebijik dua novel fixi.

And kalau tanye aku jalan cerita novel-novel fixi surely aku Xlupa sebab penceritaan penulis depa "free". Heh...sebab aku ni banyak gak koleksi novel cinta tapi asal abis baca selang sehari dua orang tanya aku da tak ingat da ape crita novel tu.

Ok back to Pecah. Aku p tengok dengan member yang memang tak layan cerita melayu so disebabkan cerita omputih tu lambaaaaat sangat, berbekalkan nama Tony Eusoff aku pancing dia lalu setuju nak tengok movie ini.

Tapi sedih. Panggung besar. 6 orang je tengok. Semalam 14june. Cerita ni start 13june bai!!! Kemon laaaa...cerita ni best ok. Mungkin sedikit rugi sebab ditayangkan lebih kurang date dengan man of steel. Tapi kalau korang minat sofi jikan, izreen which aku memang suka tengok both of them berwatak di layar korang surely harus tengok. Penat aku gelak mengenangkan brader sofi jikan ni. Watak sempoi.

Kalau tak paham p invest dulu bace novel. Novel ni da banyak kali ulang cetak. Cume sedikit lack takde scene bila polis sebut jumlah duit dalam umah kazim lalu kazim flashback duit yang die tapau time bisnes dengan Herman. Barula penonton paham link disitu. Sebab member aku ingat depa main petik ja nak kenakan Kazim. Tidak tidak....ini dendam antara pasangan Herman dan Lydia terhadap anak beranak Bakar dan Kazim yang orang lain tak sangka ade link. + just ade scene Flashback Herman tolong Alan ja so penonton paham nape Alan join mission depa. Lagi budak bedua tu takde scene so orang tak paham nape depa join mission ni.

Tapi takpe.aku tetap highly recommend cite ni. Next novel fixi yang dimoviekan kalau tak silap aku Zombijaya. Aku tak bace lg. Bese la aku ni membeli pastu display. Bacenye kena tunggu mood. Heh...
Jangan Lupa...p tengok!!!! Now!!!! Sapot la sket movie meleissss...ehhh...


No comments:

Post a Comment