Sunday, February 16, 2014

#MisahMasakSiooot Chicken Wantan Bantal



Happy weekend peeps!!!
this two days aku bosan gila
dari jumaat malam till now
bertapa dalam bilik
keluar masak
makan
lepak lam bilik
marathon Grey's Anatomy lagi

ok beginners like me!!!
semalam balik gym aku feeling wantan
biasa makan time makan2 umah member
this dish oleh member aku Shef
so aku tengok then alter sesikit
buat la asal jadi
hahaha



Daun bawang - bawang holland - carrot - brokoli 
*dipotong/diparut kasi as small as it can

minced chicken - maggie cukup rasa - pepper - kulit popia/wantan

atas - gaul semua sayur n pepper n cukup rasa dalam 2 sudu
bawah - masukkan ayam. gaul rata



balut. aku balut macam popiah tapi rupa bantal
sebab balut ala dumpling/bunjut tak jadi
nak lekatkan calit tepung n air



goreng - deep fry



tadaaaaaaa~

No comments:

Post a Comment