Thursday, February 20, 2014

Untuk sekian kalinya




Balik dari sesi riadah malam semalam aku migraine
gila mencucuk
stok ubat tinggal 2 bijik!
aku ade perangai tetiba
tetiba tanak makan ubat
tetiba pikir "ala...ni aku tido esok bangun ok la ni"
hakikat yang aku tau sah-sah takkan
aku hadap migraine ni dari zaman skolah kot
jadi heavy zaman blaja uitm

so sumorang tau
kalau aku cakap antara dua
MIGRAINE & SENGUGUT
kau tau that is the time kau jauhkan diri dari aku

mesti pikir aku ala-ala cepat ngamuk bagai
NO
aku perlu tempat peace
diam-diam
tahap bila sunyi sangat
bunyi pintu umah seblah pon aku boleh dengar tetibeee

so aku tido
tak makan ubat
just minum air halis + madu panas-panas
lemon takde

bangun pagi
halaaaaaaaahhhhh
takyah tekejut sangat
takde eloknye
terasa-rasa angin dalam badan tuh
mual asik nak muntah

*migraine aku tahap maksimum bila muntah sebenar keluar
2 3 kali
cirit birit
2 3 kali
it happens
ONCE
fineee
TWICE
in my life

so kalau p lari-lari masuk toilet nak muntah wek2 
tapi kua angin je
ni kira level 2
pon disaster
drive pon tak on radio

so tahap ni aku tak suka banyak bercakap
tapi hari ni aku banyak keje
perlu bercakap
dengan bos
tapi kalau bukak mulut
rasa nak je tekeluar isi perut
jenuh la bisik kat diri sendiri dari pagi
*misahhhh...mind over matters oi!

aku teringat pesanan dokter panel time keje evergreen dulu
jangan bia perut aku kosong
selaian dari aku ade gastrik
migraine aku juga boleh disebabkan angin

aku dapat info baru
air cinnamon + madu boleh buang angin juga
pagi tadi baru buat
erm
cinnamon ground ya
bukan batang tu
jenuh nak gesek kat batu lesung kalau yang batang tu
hasilnya
menjadi
dok sendawa je 
nanti ade mase aku snap gambo
till then
alhamdu lillah
kepala tak pening dah~


No comments:

Post a Comment