Thursday, February 13, 2014

SEMOGA BERJAYA CIKGU SEKALIAN



aku keje swasta
asal balik kampung mesti atuk makcik pakcik tanye
takde apply kerajaan ke
jadi cikgu ke
jadi nurse ke
heh...gamaknye mereka taktau level baran aku cemana




ramai plak memember share kat fb
aku tengok terus ternganga
kalau macam ni takley
ape bentuk punishment sesuai?
aku takde ar penah kena teruk nagn cikgu dulu
sebab aku budak nakal pon tak
budak nerd pon tak
stended
dari skolah aku loner
underdog


tapi tak terlepas laaaa
kalau keje skolah tak siap
ketuk ketampi biasa dah
berdiri luar kelas kena ngan cikgu BM
buku latihan kena campak depan kelas ngan cikgu MATH
jalan itik dari ujung blok je ujung sanaaaaa lalu depan kelas bofren plak tu!!!
"daus!!! awek ko kena denda ngan cikgu Mazlah siot!"
*mase tu bofren nama firdaus
terus memember yang join jalan itik join gelak. jilaka
tak ke penderaan mental dan jiwa tu?
bahahahaha


latihan mental lain takley blah bila cikgu merajuk
cikgu GEOGRAFI merajuk tutup buku trus blah
parah satu kelas pening nak memujuk
tu pon hukuman tahu?


cikgu SEJARAH takyah cite laaaa
memang anti ngan aku
sampai aku dah abis skolah pon
nama aku setia meniti dibibirnya
KARMIZA senior kamu tak suka sejarah
asik kena berdiri dekat bilik guru
*aku pengawas dulu
cikgu tu ingat bley memalukan aku
aku plak auta cakap cikgu suruh jage bilik guru
(=_+)


kena add on latihan siap double kalau tak siap satu dengan cikgu ADD MATH
kena tarik anak rambut kat tepi tlinga ni
beria lah cikgu tu dok raba dari lua tudung. pfffttt!!!
kena rotan depan kelas. pehhhhh ni mase form 5.
mase ni berdendam gila ngan ketua pengawas PAK YA
sebab aku pon pengawas dia tak bekap!
hahaha

aku tak penah kena berdiri atas krusi
sebab tinggi
heh

tu je yang aku dapat recall
nak buat cemana
zaman da berubah
kat umah ko kena tatang
kat skolah ko kena belai
tapi result ko macam sakai


sebab tu aku takkan jadi cikgu
nak aja adik aku matematik pon makin meninggi volume suara
hahaha


akhir kata
terima kasih atas semua denda
khas untuk bekas cikgu aku
kalau tak memang tak hafal sifir
memang tak ingat formula kimia
memang tak hustler jalan kerja kertas dua math
memang asik salah pronounce BI
memang jiwa takde poetic

semoga berjaya warga cikgu sekalian




No comments:

Post a Comment