Tuesday, May 28, 2013

Banyak Draft_Banyak Gamba_Banyak Entry_Banyak Keja

Hye geng,

baru balik dari cuti empat hari. aku tak bercuti selama empat hari. aku totally berjalan bercuti selama 21 jam sahaja. how's your weekend? surely great. kepada yang keje shift and on duty time weekend, selamatlah menikmati tengok dari kejauhan mereka-mereka yang beronok-ronok enjoy their cuti yedak. lol

jumaat
aku gigih bangun dinihari mensiapkan order member dari sg.buloh. selalunya kalau ade job candy buffet aku takkan semakkan schedule aku amik order. tapi disebabkan aku memang tengah sangkak kekurangan duit jadi aku gagahkan diri..yeahhh!!! *thanks to kawan yang bagi job "banyak" sangat macam orang lain dok tengok kat page fb. tapiiiii job banyak tak guna tanpa payment. phuuii!!

after delivery product ke sg.buloh aku trus pecut balik beranang. keluarga tercinta semua tengah bz packing nak balik segamat. esoknya nak mengantar my feveret cousin pegi bernikah di batu pahat. aku tak dapat join sebab gatal p amik job on ahad. sape suruh bagi date lambat kan aku da de job! so aku tinggal sengsorang dirumah. motip??? adik aku mimi keje kat kepsi doplopatjam. balik kul 2 pagi. so disini fungsi aku sebagai kakak yang baik gilah haktuih. bangun tido bangun tido lah aku nak menyampaikan pukol 2 pagi.

sabtu
aku siap-siap bangun tido pesanan mak aku pepagi "dik, rebuskan ikan bagi kucing-kucing breakfast" tudiaaaaaa anak gadis lagi sorang takda plak tinggalkan pesan nak kena bagi makan. heh, bila umur kami gadis-gadis bujang-bujang dalam family ni lepas ja 14 taun memang otomatik reti masak untuk diri sendri. siyes...survival skill dalam umah nih.

so aku gerak balik s.alam disebabkan terlalu banyak lagi barang job ahad aku nak kena prepare, beli, mock up and packing. then straight p NSK klang bersendirian beli barang yang perlu. pulang kerumah terus packing barang half bawak turun sumbat lam Damon tercinter.

Atin sampai malam tu. sebab beliau akan mengiringi pemergianku berjob di temerloh esoknya sekaligus menjadi crew terhormat. eceh...

Ahad
Bangun 5 pagi bersiap-siaga bergelumang dengan buah segala pkul 740 gerak bersesat barat tak brape sesat sangat. berjalan ke Balok berdejavu teringat seseorangan layan blues trus gerak balik pkul 8 malam tapi lpas karak jam nak mampus bersama dengan kelaparan lalu singgah di RnR genting apetah makan mekdi lalu malas nak layan jam kami pon tdo barang sejam dua disana. gerak smula pkul 2 lebih maka sampailah kami di s.alam tepat jam 4 pagi disambut dengan perut yang berbunyi semula minta diisi dengan roti canai di khulafak 7 lama.

Isnin
Disebabkan pkul 5 pagi masing-masing baru tdo maka tersend lah text kepada boss cakap MC. lalu lepas saja atin anta p amik mc dan menikmati lontong klang aku terus memandikan damon dengan rasa serba salah kerana mempergunakan beliau straight 21 jam. aku pon membuta la sampai ke petang. sekian.





ohhhh panjangnya karangan entry kali ini. aku ade lg 10 draft untuk entry seterusnya. banyak betul tergantung. aku takde entry since jmaat till now. tetiba traffic blog naik lg 100 aku konfius jap. sisi terapi jurnal aku ade readers eh??? hye *lambai tangan

tenkiu for reading this essay. okbai

No comments:

Post a Comment