Thursday, May 16, 2013

HARI PALING MENGGELABAH CUAK KEBEBEH

Hye. Assalamualaikum. Salam 1 Malaysia. Arini ari aku senyum seMalaysia. hahaha. Lagi-lagi bila teringat peristiwa cuak semalam. cuak macam bangang. tapi takpe. bangang yang berbaloi at least aku tau ape punca kecuakan aku. ok entry ini agak panjang. panjang kerana gigi. hahaha

ok. imagine this. gigi depan bahagian bawah. gigi aku belah situ kecik-kecik jah. so dalam 4 batang camtu belah dalam gigi tu. ok so far dapat bayang tak? kalau dapat angguk. 

then...i always have this kind of feeling since bila taktau. everytime lidah main-main kat area situ "ehhh nape aku dapat rasa akar gigi ni uh?" and bila dok cita kat member, member pon tambah lauk "gusi ko menyusut ar tu...ade weyh kes centu" ok fine. masih dapat imagine tak? good...

bila dah lama-lama membawak ke selasa lepas. pagi-pagi skang before p keje aku complete breakfast kat umah. aritu aku bekfes cereal je. elok layan kunyah-kunyah tu tetiba terasa kosong kat bawah salah satu batang gigi tuh. tengok cermin...gosh...berlubang!!!! besak gabak!!!

p keje hati gundah beb...p meeting orang lain duk tanya asal muka kau sedih...stok sedih nak menangis. demmm...da la migrane tak abis-abis. then on lunch aku p la gigih mkn mende yang takyah nak heavy kunyah.. suddenly trasa crack. bila pegang....pecah again belah bawah gigi sebelah pulak!!!!!

tau ape aku rasa? macam gigi bawah tu kosong. empty. tiada. pastu ngilu gilaaaahhhh. member plak dok kasi cuak. gigi depan ui...baik p dentist. kalau gigi blakang boley lagi nak sorok. kimak ar korang. sumpah aku cuak kot. laju aku ketuk bilik bos. i nak p jumpa dentists now! okbai.

laju aku p withdraw duit. shoot p dentist yang esah penah p. doct memula cakap nak tengok gigi. dia buat muka pelik. then die feedback... "ni bukan gigi ni...ni karang saja. u tot this one ur gigi sebab karang tu ada all the way covered your teeth. no wonder i pelik u cakap gigi u rosak cuz the moment u bukak mulut all the way nampak your teeth still perfect.tak penah buat scaling before this?" oh maluuu...aku penah je few times p dentist just nak buat scaling tapi mesti depa cek then cakap pasaipa aku nak gigih buat scaling gigi aku dok bersih ja. dah tu karang gigi dok tebai ni padia? haram jadah.

then doct tu cakap maybe dentist dulu tu macam aku tak alert on the karang belah situ sebab its covered my teeth all the way. then just need to do scaling aja...phewww...tapiiiiii...skali aku buang after scaling tu...pehhhh tebal kot. again...no wonder bile pecah aku pikir tu gigi. then doct dok scaling belah bawah ja. aku dok pikir takkan tu ja da RM80 aku kne cas? she read my mind la kot kan terus jawab "sy sentuh belah bawah je ya. belah atas all got nothing to do scaling" pastu nak puaskan ati aku agaknya die cuit la sket-sket gigi-gigi atas tuh...hahaha. thanks doct. beliau tak garang. lembut ja tau... recommended sangat...okbai. 

thats all...pukul 330 da settle. so motif aku half day? singgah la shopping. mende lagi nak buat kannn...







*aku terdiam sekejap bila dapat soalan diakala kesedihan akibat gigi melanda
"mane satu lagi sedih...hilang gigi atau hilang cinta?"
ohhh soalan ni cibai sket tapi memang terdiam.ini kesedihan berbeda!
muahahaha

No comments:

Post a Comment