Thursday, December 26, 2013

kasih tak tertunjuk



"aku paling sayang family aku weyh...cuma aku tak reti nak tunjuk"

setuju

sangat

aku juga--

sayang family aku

dan

aku fail bab tunjuk kasih sayang ni

sampai kadang-kadang terluah dalam bentuk amarah.



ada satu cerita. 

rumah mak aku dekat je ngan umah sewa aku. sejam perjalanan. masa mula-mula kerja. aku selalu beli memacam barang. just nak happykan my adik-adik and ibu. bese laaa...keje kat Glenmarie kan. banyak warehouse sales berlangsung area sini.

sampai satu masa aku nye financial merundum. aku balik bawak diri je. cam biase sesampai je depan umah both adik lelaki and perempuan bongsu aku da berdiri depan pintu. so masuk umah bawak beg baju je. surprisingly, both of them takde pon bertanye takde beli pape tuk depa ke, or menjenguk dalam keta ke sebab da biase kan aku balik bawak something. nope. the only thing they do is... yang lelaki salam cium tangan-amik beg aku-masuk lam umah. yang pompuan bese r paling kecik. lari-peluk kaki aku (sebab pendek)-"piya rindu kakak!"-salam cium tangan-tarik aku masuk dalam.

then dalam umah memasing hingaq la men-story. sorang cite beli pemadam kali sebrape ratus sebab pemadam dia beli asik kena curik termasuklah pemadam aku belikan sekali je pon dulu kena rembat. sorang lagi cite p masuk kawad kaki bomba sampai itam legam. turun plak adik pompuan aku lagi sorang story plak dia baru balik camping naik pangkat KRS jadi staff sarjan. wahhhh letusss kauuuu. balik pulak mak aku dari keje nanti cite plak banyak sales beliau buat compare to store lain. biase ar...mak aku memang otai bab-bab sales ni. and aku jarang p tido takde salah sorang adik aku kat sebelah. tak boleh. kena ade. KENA. 

Point aku kat sini. Aku memang manusia bangang tak tahu tunjuk melangit kasih pada mereka. Satu perkara aku belajar. Cukup sekadar kau ada depan mata mereka. Sekadar itu. Cukup.

No comments:

Post a Comment