Monday, December 2, 2013

//REPOST// SELAGI TIDAK MAMPU




Seorang nenek berpesan padaku tengah aku sibuk menyiapkan tungku di dapur rumahnya.

"Cuba2 lah tengah ikat tungku tu....niat dalam hati macam ni....
- Sahaja aku menyiapkan tungku ini demi membantu ibu berpantang utk sihat, hanya kerana Allah Taala-"

Otw balik...sy terfikir....
Sekecil2 perkara yg dilakukan...perlu dilakukan dengan niat kerana Allah.

Sebesar2 kebaikan yg dilakukan....supaya tidak tertimbul riak dan takkabur...dan niatnya hanya utk Allah.....

Sejahat2 perkara yg dilakukan...takkanlah perlu diniatkan kerana Allah. Maka menjaga kita atas sebab amalan niat itu.

"Sahaja aku membuang batu dijalanan ini utk tidak mencedarakan sang awam, hanya kerana Allah Taala"
"Sahaja aku memaafkan si polan yg melukakan hatiku, supaya tidak menjemput kemurkaan Allah."
" Sahaja aku menggembirakn suamiku yang mengkhianatiku hanya kerana atas tuntutan Allah keatas isteri2 Muslimah sepertiku"

Mampukah kita menidakkan kekotoran manusia.....dan melengkapkan tanggungjawab...demi Allah Taala semata2?

Selagi kita tdk mampu....maka carilah kekuatan kita...supaya mampu meletakkan Allah di hadapan atas segala2nya.

Hanya kerana Allah Taala
Hanya kerana Allah Taala
Lillahitaala....

No comments:

Post a Comment