Friday, December 27, 2013

Online Survey

Assalamualaikum~

pernah join survey?
then dapat komisen.
penah tak?

aku memang selalu. first time dulu join direct group survey. send out email bagi details. ade topik. dorg akan screening ko dulu. pastu call screening. ade la phone interview sket. then kalau confirm dorg nak kau dorg email. kena pegi tempat yang ditetapkan. then cukup all candidates start group discussion. ni akan di handle oleh sorang dari company tu. ekceli marketing company. represent satu brand. tapi depa takkan bagitau ape brand nye. contoh la kan aku penah p group discussion survey pasal yogurt drink. so cite la n komen pasal sume brand yang ade yogurt drink. until ade conclusion. ni salah satu contoh main brand nak tau ape pengguna komen pasal existing product n new product depa. bile da settle kau akan dapat terus commissionselalunya RM100++. contoh marketing company yang handle survey cani IPSOS. banyak la yang ade. google je. just email. 

ok tu cite group survey. aku da lame tak join. sebab topik asik tak kena ngan aku. pasal pampers la. pasal susu ibu la. pasal rumah la. pasal keta obersi la. demmm...

takpe. aku jumpe lagi lobang rezeki lain. heh... survey jugak. tapi online. time-time otak ko da bebal ala-ala bangang kat opis sebab ngantuk ke takde keje ke, p cek email tu kot-kot dapat link online survey. ha jawab klik-klik dah dapat point. tapi accumulate la baru boley redeem. sume ni kena sign in and subscribe dulu la baru dapat link-link soalan berkaitan. 

ok ni website and few voucher yang aku da redeem.






selalunya akan dapat email. trus tekan link. kat link email tu da ade bagitau sesiap brapa value untuk survey tu. kalau ko tengok tu ade jugak 1 survey aku dapat RM18. syarat boley redeem mesti la at least RM30. aku da dua kali redeem. dapat dah RM60 voucher AEON. oh...untuk website ni dorg offer 3 jenis je voucher that is AEON, KFC & Pizza Hut. of course aku amik AEON boleh guna time sangkak buat beli shampoo ke, sabun basuh baju ke kan. makan insyaallah maggie tu murah lagi. haha



contoh email dorg bagi




Ni yang aku baru guna semalam. langsai. beli shampoo ngan instant nescafe.




AIP ni banyak sket jenis reward voucher: KFC,  McDonald, Petronas, Giant, Hotlink (Prepaid), Xpax (Prepaid), Digi (Prepaid). So far aku baru redeen sekali. Prepaid card Xpax. tapi tak dapat lagi sebab baru je redeem. lagi satu dapat voucher Starbucks tapi ni bukan redeem by point sebab jawab survey awal-awal depa cakap takkan bagi point tapi bagi anything bekenaan survey tu. aku jawab survey pasal coffee. ha dapat 1. hahaha...yang ni syarat redeem minimum point 2000 point. 


point yang da berjaya redeem.

Ha...ni r free starbucks itew. nak beli sendri memang tak la. sebab gua lagi prefer Gloria Jeans Coffee.ehhhhhhhh...hahaha


ok tu je aku nak cite. ade banyaaaaaaaak lagi website offer cani. rajin la google "online survey malaysia". asik ber-beautiful nara ber-roti kaya je kau dapat ape??? PANG!!! muka sendiri. hahaha


No comments:

Post a Comment