Wednesday, April 10, 2013

faham betul-betul

aku tak tahu
mana nak salah
mana nak betul
ini mungkin sifat aku

untuk manusia-manusia diluar
yang tak pernah bertemu muka
dan tak pernah berbual mesra
mungkin juga pernah bersua
mungkin juga pernah bersapa
lebih dari setengah tahun minima aku fikir

hanya mengenali dari
texting
atau pemulisanku di blog
atau kemeroyananku di facebook
atau aktivitiku di instagram
atau silentku di office
atau riuhku di mamak
atau kerasku pertama kali bersua
atau sombongku pertama kali bersapa

tolong...
aku mintak tolong
susun sepuluh jari ni ha
kau nak describe kau punya pasal
kau nak komen kau punya hal
kau nak carut kau punya hak
tapi tolonglah...
jangan kau fikir kau dah berjaya selam segala
hingga pangkal hati aku
jangan lupa setiap aksara aku lontar dan tulis
punya dua makna

fikir dalam-dalam
sebelum kau merentan
sebelum kau meroyan
sebelum kau menyampai
sebelum kau mendescribe
sebelum apa-apalah

ohhh...
aku juga seorang manusia
yang suka reflek diri
dengan metafora
yang hanya orang faham akan faham

terima kasih
assalamualaikum

No comments:

Post a Comment