Wednesday, April 10, 2013

RAMBUT

receive text dari seorang kawan
"za...ko jangan nak kerat rambut lagi oke!!! ini amaran keras!!!"

heh...
aku pernah potong rambut pendek-sependek-pendeknya
aku pernah simpan rambut panjang-sepanjang-panjangnya

sila jangan lupa
aku manusia penggemar...
mencipta metafora untuk setiap 
yang berlaku 

serabut-frust-tension
untuk lupa segala
aku dengan pantas 
melangkah ke salon unisex blakang blok umah
potong pendek

serabut-frust-tension lagi
pantas aku capai kunci kereta 
drive terus ke salon nyonya area semenyih
pendekkan lagi

masih serabut-frust-tension
aku repeat ke kedai nyonya tersebut
ni paling habis pendek aku mampu buat
balik-balik umah bukan ibu yang bising dah
dak adik yang membisingkan diri sekarang
ha hambek...
hahaha...

tapi 
aku pun tak tahu
metafora ini 
memang membantu
aku lupakan segala
ibarat masalah bergentayangan di rambut
bila potong
free-ringan-bebas
haha
ya itu gila
tapi percaya itu menjadi
untuk aku

frust-tapi masih mengingati
satu saja aku pernah lakukan
selepas tamat dengan NuAz
panjang-sepanjang-panjangnya rambut aku simpan
sampai kena bahan
"ni ko mandi mesti scrub badan pakai rambut je kan"
choiiii!!!!

aku tak tahu apa bakal jadi pada rambut aku kali ini
hahaha
bergantung pada kegilaan aku kali ini
owh...yang aku sendiri tak pandai duga

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment