Wednesday, April 10, 2013

sebelum itu

Maaf aku berbicara awal pagi ini

pada aku...
sebelum kau senaraikan kekurangan orang
sila...
sila letakkan cermin depan pintu rumah kau
then sila start talking
talk about all those things
dan pandang straight ke cermin itu
baru kau nampak kekurangan kau dan kau kau...

sebab
aku takkan canang apa kurang kau dan kau kau
jangan fikir aku bertemu kau dan kau kau 
hanya untuk ditilik
ditilik tanpa menilik?
ohhh tak...
cukup puas aku meneliti kau dan kau kau

kau dan kau kau juga serba kurang
kurang dalam kesempurnaan
kesempurnaan yang kau dan kau kau cipta

tapi aku manusia...
yang sedar kekurangan diri
lalu menerima dan adaptasi kekurangan manusia lain
kerana aku
bila berbicara...
bila judge...
sering pandang depan, sisi, belakang...
mencari cermin untuk pantul apa baik buruk aku
lalu aku tahu aku perlu terima dan hadam


*Tegurlah tanpa mengaibkan sesiapa.. kerana terlindung aib antara penegur,tukang tegur dan pembaca..wallahualam...

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment